Ademin Oğlu Habil Gibi Ol

Stok Kodu:
9789753521239
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
448
Baskı:
5
Basım Tarihi:
2015-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%40 indirimli
265,00TL
159,00TL
9789753521239
880718
Ademin Oğlu Habil Gibi Ol
Ademin Oğlu Habil Gibi Ol
159.00

Yüce Allah Hz. Adem'in iki çocuğu (Habilve Kabil) ile ilgili olayı, onlardan herbirinin takındığı tavırları, sergiledikleri tutumları, sorunları çözme konusunda kullandıkları yöntemleri bize anlatmıştır: Sözgelimi onlardan birisi karşılaştığı sorunu, yakalandığı hastalığı halletme konusunda ‘öldürme yöntemini' benimserken, diğeri, sorunların çözümlenmesi, hastalıkların tedavisi konusunda bu üsluplardan hiçbirisini kabul etmemiş, sorunların çözümlenmesi hususunda bu tür yöntemlerin içine girmekten uzak durmuştur.

Kuşkusuz bugün beşeriyet, artık Hz. Adem'in oğlunun (Habil'in) sergilediği bu tutumu anlama ve algılama imkanına yaklaşmıştır. Oysa insanlık asırlar boyu, bu büyük haberden yüzçevirdi ve onu kabule yanaşmadı. Bununla da kalmadı. Mesela sorunları çözme konusunda şiddet kul

lanmaya yanaşmayan, böyle bir oyunun içine girmeyen tutumu delilik ve gericilik olarak tanımladılar.
Çünkü onlar, en hayırlı ve en kalıcı olmakla nitelenen bu antişiddetçi tutumu, henüz idrak edebilecek aklî yeterlilikte değillerdi. Oysa bu yöntem, her bakımdan daha ekonomikti; insan öncesi egemen olan ‘orman, hukuku' döneminden çıkma ve daha gelişmiş bir hukukun egemen olduğu döneme geçme anlamı taşıyordu.

Yüce Allah Hz. Adem'in iki çocuğu (Habilve Kabil) ile ilgili olayı, onlardan herbirinin takındığı tavırları, sergiledikleri tutumları, sorunları çözme konusunda kullandıkları yöntemleri bize anlatmıştır: Sözgelimi onlardan birisi karşılaştığı sorunu, yakalandığı hastalığı halletme konusunda ‘öldürme yöntemini' benimserken, diğeri, sorunların çözümlenmesi, hastalıkların tedavisi konusunda bu üsluplardan hiçbirisini kabul etmemiş, sorunların çözümlenmesi hususunda bu tür yöntemlerin içine girmekten uzak durmuştur.

Kuşkusuz bugün beşeriyet, artık Hz. Adem'in oğlunun (Habil'in) sergilediği bu tutumu anlama ve algılama imkanına yaklaşmıştır. Oysa insanlık asırlar boyu, bu büyük haberden yüzçevirdi ve onu kabule yanaşmadı. Bununla da kalmadı. Mesela sorunları çözme konusunda şiddet kul

lanmaya yanaşmayan, böyle bir oyunun içine girmeyen tutumu delilik ve gericilik olarak tanımladılar.
Çünkü onlar, en hayırlı ve en kalıcı olmakla nitelenen bu antişiddetçi tutumu, henüz idrak edebilecek aklî yeterlilikte değillerdi. Oysa bu yöntem, her bakımdan daha ekonomikti; insan öncesi egemen olan ‘orman, hukuku' döneminden çıkma ve daha gelişmiş bir hukukun egemen olduğu döneme geçme anlamı taşıyordu.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat