Cümle Alem

Stok Kodu:
9786256946330
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
118
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Kategori:
%25 indirimli
55,00TL
41,25TL
Taksitli fiyat: 9 x 5,04TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786256946330
1295085
Cümle Alem
Cümle Alem
41.25

Etimolojik olarak âdem, insan karşılığına gelse de zamanla bu kavram farklı mana ve maksatlarda harcandı. Kavramın muhtevası insan, nereden ve nasıl geldi? “Gökten gelecek hâli yok ya!” dersek ne kadar doğru ne kadar yanlış kelam ederiz meçhul ancak bilene değil, bilgeye danışmak mutlak gerektir.
Göklerin ve yerin bitişik hâli bir sebep malzemesi sunduğu esnada gökler yerden, yer göklerden ayrılıyor; biri diğerini yararak dışarı çıkıyor. İster mucize olsun adı, ister düzenek, ister büyük patlama…
Varlık ve evrenin sonsuz değil sınırsız oluşu daha nice varlıkların ve göklerin olduğuna dair kuvvetli delil. Akla uyduğu ve ziyanda olmadığı takdirde diğer varlıklardan üstün kılınan bir varlık bağlamında her bilenin bilge olmadığı, her inananın da doğru inanca sahip olmadığı gerçektir.
Görüş ve fikir sahipleri gördükleri, bildikleri ya da henüz bilmedikleri mevzuları rasyonel bakış açısıyla mantığa uyarlamaya çalışsa da mantığın ve aklın yeterli olmadığı hususlar gerçekliğinden zerre kaybetmemekte.
Nitekim aklın bilgili, kalbin ise bilge yaptığı bilinse ne akıl başta kalırdı ne de bilgi aklın içinde…

Etimolojik olarak âdem, insan karşılığına gelse de zamanla bu kavram farklı mana ve maksatlarda harcandı. Kavramın muhtevası insan, nereden ve nasıl geldi? “Gökten gelecek hâli yok ya!” dersek ne kadar doğru ne kadar yanlış kelam ederiz meçhul ancak bilene değil, bilgeye danışmak mutlak gerektir.
Göklerin ve yerin bitişik hâli bir sebep malzemesi sunduğu esnada gökler yerden, yer göklerden ayrılıyor; biri diğerini yararak dışarı çıkıyor. İster mucize olsun adı, ister düzenek, ister büyük patlama…
Varlık ve evrenin sonsuz değil sınırsız oluşu daha nice varlıkların ve göklerin olduğuna dair kuvvetli delil. Akla uyduğu ve ziyanda olmadığı takdirde diğer varlıklardan üstün kılınan bir varlık bağlamında her bilenin bilge olmadığı, her inananın da doğru inanca sahip olmadığı gerçektir.
Görüş ve fikir sahipleri gördükleri, bildikleri ya da henüz bilmedikleri mevzuları rasyonel bakış açısıyla mantığa uyarlamaya çalışsa da mantığın ve aklın yeterli olmadığı hususlar gerçekliğinden zerre kaybetmemekte.
Nitekim aklın bilgili, kalbin ise bilge yaptığı bilinse ne akıl başta kalırdı ne de bilgi aklın içinde…

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat