Dijital Oyunlar ve Hikayeler God Of War - Oyun Çözümlemesi

Stok Kodu:
9786257932271
Boyut:
14x22
Sayfa Sayısı:
156
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Kategori:
%10 indirimli
20,00TL
18,00TL
9786257932271
928513
Dijital Oyunlar ve Hikayeler
Dijital Oyunlar ve Hikayeler God Of War - Oyun Çözümlemesi
18.00

Bireylerin hayatında çoğu zaman eğlenceli ve keyifli bir alanı ifade eden “oyun” kavramı bugüne kadar birçok disiplin tarafından incelenmiş, gerek tarihsel gelişimi gerek toplum ve bireyler üzerindeki etkileri birçok çalışmada ele alınmıştır.

Bu kitapta oyun, bireylerin boş zamanlarını geçirmelerini sağlayan bir araç olmaktan çok, içerisinde bir hikâye barındıran kültürel bir anlatı olarak kabul edilmektedir. Bunun yanı sıra yaşamın her alanını derinden etkileyen dijitalleşme olgusu, geleneksel oyun anlayışının dönüşmesini de beraberinde getirmiştir. Dijital oyun olarak adlandırılan bu anlatı, aynı zamanda klasik oyun anlatılarıyla hem benzerlikler taşımakta hem de farklı yönleriyle değerlendirilmektedir.

Kitapta hikâye anlatıcılığı, dijital oyundaki karakterler, arketipler, tasarım, kurgu ve olay örgüleriyle ilişkilendirilip özel bir alana taşınmaktadır. Kitap, oyun literatürüne hikâye anlatısı çerçevesinden bakmakta, göstergeler ve hikâye örgülerini mitsel birçok ögeyi barındıran “God of War” oyunu üzerinden çözümlemektedir.

Bireylerin hayatında çoğu zaman eğlenceli ve keyifli bir alanı ifade eden “oyun” kavramı bugüne kadar birçok disiplin tarafından incelenmiş, gerek tarihsel gelişimi gerek toplum ve bireyler üzerindeki etkileri birçok çalışmada ele alınmıştır.

Bu kitapta oyun, bireylerin boş zamanlarını geçirmelerini sağlayan bir araç olmaktan çok, içerisinde bir hikâye barındıran kültürel bir anlatı olarak kabul edilmektedir. Bunun yanı sıra yaşamın her alanını derinden etkileyen dijitalleşme olgusu, geleneksel oyun anlayışının dönüşmesini de beraberinde getirmiştir. Dijital oyun olarak adlandırılan bu anlatı, aynı zamanda klasik oyun anlatılarıyla hem benzerlikler taşımakta hem de farklı yönleriyle değerlendirilmektedir.

Kitapta hikâye anlatıcılığı, dijital oyundaki karakterler, arketipler, tasarım, kurgu ve olay örgüleriyle ilişkilendirilip özel bir alana taşınmaktadır. Kitap, oyun literatürüne hikâye anlatısı çerçevesinden bakmakta, göstergeler ve hikâye örgülerini mitsel birçok ögeyi barındıran “God of War” oyunu üzerinden çözümlemektedir.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat