Eski Gözdeler Kadınlar, Sanat ve İdeoloji

Stok Kodu:
9786258253412
Boyut:
13.5x19.5
Sayfa Sayısı:
312
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-05
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
1. Hamur
Kategori:
%20 indirimli
275,00TL
220,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 26,89TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786258253412
1334695
Eski Gözdeler Kadınlar, Sanat ve İdeoloji
Eski Gözdeler Kadınlar, Sanat ve İdeoloji
220.00

Sanatın cinsiyetçi tarihine yönelik yazılmış kült metinlerden biri olan Eski Gözdeler: Kadınlar, Sanat ve İdeoloji, ilk kez yayımlandığı 1981 yılından bu yana güncelliğini korumaya devam ediyor. Rozsika Parker ve Griselda Pollock’un sanat tarihinin cinsiyetçi ve ideolojik boyutuna dair farkındalık ortaya koydukları bu metin, Linda Nochlin’in ünlü makalesi “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?’ ile 1971 yılında sanat gündemine taşıdığı meseleyi farklı ve halen geçerli başlıklar altında genişletip boyut kazandırıyor. 

Feminist sanat eleştirisinin geçmişte üretimleriyle çağlarında bilinirlik kazanmış kadınları sanat tarihinin isimler listesine eklemekten ibaret olmadığına işaret ederek başlayan Eski Gözdeler: Kadınlar, Sanat ve İdeoloji, ‘Tarih’ gibi ‘Sanat Tarihi’nin de toplumsal cinsiyet düzenini hem yansıtan hem de üreten bir yapı olduğunun görülmesini sağlıyor. Metnin halen güncelliğini koruması, kadınların sanat tarihinden sistematik olarak dışlanmaları konusundaki köklü tutumun yirmi birinci yüzyılda aldığı yeni formu değerlendirmek gerektiğini apaçık gösteriyor.

Sanatın cinsiyetçi tarihine yönelik yazılmış kült metinlerden biri olan Eski Gözdeler: Kadınlar, Sanat ve İdeoloji, ilk kez yayımlandığı 1981 yılından bu yana güncelliğini korumaya devam ediyor. Rozsika Parker ve Griselda Pollock’un sanat tarihinin cinsiyetçi ve ideolojik boyutuna dair farkındalık ortaya koydukları bu metin, Linda Nochlin’in ünlü makalesi “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?’ ile 1971 yılında sanat gündemine taşıdığı meseleyi farklı ve halen geçerli başlıklar altında genişletip boyut kazandırıyor. 

Feminist sanat eleştirisinin geçmişte üretimleriyle çağlarında bilinirlik kazanmış kadınları sanat tarihinin isimler listesine eklemekten ibaret olmadığına işaret ederek başlayan Eski Gözdeler: Kadınlar, Sanat ve İdeoloji, ‘Tarih’ gibi ‘Sanat Tarihi’nin de toplumsal cinsiyet düzenini hem yansıtan hem de üreten bir yapı olduğunun görülmesini sağlıyor. Metnin halen güncelliğini koruması, kadınların sanat tarihinden sistematik olarak dışlanmaları konusundaki köklü tutumun yirmi birinci yüzyılda aldığı yeni formu değerlendirmek gerektiğini apaçık gösteriyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat