Elinizdeki kitap Fütuhat-ı Mekkiyye'nin birinci cildinde bulunan 2. bölüm ve 5 - 8. kısımlara tekabül etmektedir. İbnü'l-Arabi'de harfler onun varlık düşüncesinin kurucu parçasıdır.
Bu düşünce Eşarilerin-Ehl-i sünnet'in kelam öğretisiyle ilişkili olduğu gibi daha evrensel bir yorumla logos-kelime teorisiyle ilgili kabul edilebilir. Kelime teorisi ezeldeki kelimenin varlığı ilkesinden hareketle alemde makul bir ilkenin bulunmasını kabul eder.
İbnü'l-Arabi'nin harfler hakkındaki düşüncelerini varlığın ve düşüncenin ‘yapıtaşları' olarak görmek gerekir. Bu yapıtaşları evvelemirde ilahi kelamın ana unsurları oldukları gibi daha genel olarak varlığın yapıtaşlarıdır. Varlığı bir harf olarak okumak ve varlığın manasını harften çıkartmak, insanın ahlaki yetkinliğiyle ulaşabileceği kendisini ve varlığı tanımayla ilgili bir yolculuk ve serüvenden söz etmek demektir.
İbnü'l-Arabi meşhur bir şiirinde ‘Biz söylenmemiş harfler idik, yücelerin yücesinde' diyerek insanı bir harf, bir kelime ve bir cümle olarak kabul ettiğini beyan etmiştir.
Elinizdeki kitap Fütuhat-ı Mekkiyye'nin birinci cildinde bulunan 2. bölüm ve 5 - 8. kısımlara tekabül etmektedir. İbnü'l-Arabi'de harfler onun varlık düşüncesinin kurucu parçasıdır.
Bu düşünce Eşarilerin-Ehl-i sünnet'in kelam öğretisiyle ilişkili olduğu gibi daha evrensel bir yorumla logos-kelime teorisiyle ilgili kabul edilebilir. Kelime teorisi ezeldeki kelimenin varlığı ilkesinden hareketle alemde makul bir ilkenin bulunmasını kabul eder.
İbnü'l-Arabi'nin harfler hakkındaki düşüncelerini varlığın ve düşüncenin ‘yapıtaşları' olarak görmek gerekir. Bu yapıtaşları evvelemirde ilahi kelamın ana unsurları oldukları gibi daha genel olarak varlığın yapıtaşlarıdır. Varlığı bir harf olarak okumak ve varlığın manasını harften çıkartmak, insanın ahlaki yetkinliğiyle ulaşabileceği kendisini ve varlığı tanımayla ilgili bir yolculuk ve serüvenden söz etmek demektir.
İbnü'l-Arabi meşhur bir şiirinde ‘Biz söylenmemiş harfler idik, yücelerin yücesinde' diyerek insanı bir harf, bir kelime ve bir cümle olarak kabul ettiğini beyan etmiştir.