Mahmoud Mohamed Taha’nın çalışması bir İslami özgürleşme teolojisinin doğuşunu mu müjdelemektedir? Bu sorunun yanıtı ne olursa olsun Sudanlı bir şeyh tarafından ortaya konan bu çalışmaya (İslam’ın İkinci Mesajı, Al Risala Al Tania Min El Islam, Hartum 1971) kayıtsız kalmak imkansızdır. Bu samimi Müslüman’ın derin itikatları, teolojiye olan hakimiyeti ve inancının radikal biçimde yeniden yorumlanması yönündeki güçlü çizgisi egemen köktenci inançla açıkça çelişerek bir çok yönüyle Latin Amerika’daki özgürleşme teolojisini andıran İslami yenileşmeye önemli bir katkı sağladığını ispatlamaktadır. Taha’ya göre İslam’da Allah’tan gelen iki mesaj vardır: birincisi ilk mesaj, ikincisi ise nihai mesajdır. İkinci mesajı anlamak, birinciyi anlamamızı kolaylaştıracak ve niçin baskın İslam’ın bu mesaja daha sıkı bağlandığını görmemizi sağlayacaktır.
Mahmoud Mohamed Taha’nın çalışması bir İslami özgürleşme teolojisinin doğuşunu mu müjdelemektedir? Bu sorunun yanıtı ne olursa olsun Sudanlı bir şeyh tarafından ortaya konan bu çalışmaya (İslam’ın İkinci Mesajı, Al Risala Al Tania Min El Islam, Hartum 1971) kayıtsız kalmak imkansızdır. Bu samimi Müslüman’ın derin itikatları, teolojiye olan hakimiyeti ve inancının radikal biçimde yeniden yorumlanması yönündeki güçlü çizgisi egemen köktenci inançla açıkça çelişerek bir çok yönüyle Latin Amerika’daki özgürleşme teolojisini andıran İslami yenileşmeye önemli bir katkı sağladığını ispatlamaktadır. Taha’ya göre İslam’da Allah’tan gelen iki mesaj vardır: birincisi ilk mesaj, ikincisi ise nihai mesajdır. İkinci mesajı anlamak, birinciyi anlamamızı kolaylaştıracak ve niçin baskın İslam’ın bu mesaja daha sıkı bağlandığını görmemizi sağlayacaktır.