Edebiyatımızın romancı kimliği ile tarihçi kimliğini en iyi bir araya getiren yazarlarından biri olan Reha Çamuroğlu, yeni romanı Kalem Efendisi ile yine okurlarını geçmişin dönüm noktasını oluşturan tartışmalardan birine taşıyor. Çamuroğlu’nun çok sevilen ve tartılan romanı Son Yeniçeri’nin devamı olan Kalem Efendisi, 19. yüzyıl Osmanlı dünyasının yenilgilerle yüklü ruh halini ustalıkla anlatıyor. Modernleşme kaygısı taşıyan, yeniçeriliği kaldırıp yerine yeni bir ordu kuran, devlet bünyesinde bir kabuk değiştirmeye çalışan, çökmekte olan, ayakta kalmak için son çabalarını gösteren bir imparatorluk ve o imparatorluğun modernleşmeye çalışan insanları... "Evladım, biz yeniçeriler, keyfimiz öyle istedi, keyiflenelim diye siyasetle uğraşmadık. Nasıl ki bir ferdin fıtratı varsa, müesseslerin de fırsatı vardır. Kısa vadede hevesler güçlü olabilir. Ama uzun vadede, hep bu fıtrat galebe çalar. Göreceksin, bu yeni ordunun da fıtratı bizimkinden farklı olmayacaktır.
Edebiyatımızın romancı kimliği ile tarihçi kimliğini en iyi bir araya getiren yazarlarından biri olan Reha Çamuroğlu, yeni romanı Kalem Efendisi ile yine okurlarını geçmişin dönüm noktasını oluşturan tartışmalardan birine taşıyor. Çamuroğlu’nun çok sevilen ve tartılan romanı Son Yeniçeri’nin devamı olan Kalem Efendisi, 19. yüzyıl Osmanlı dünyasının yenilgilerle yüklü ruh halini ustalıkla anlatıyor. Modernleşme kaygısı taşıyan, yeniçeriliği kaldırıp yerine yeni bir ordu kuran, devlet bünyesinde bir kabuk değiştirmeye çalışan, çökmekte olan, ayakta kalmak için son çabalarını gösteren bir imparatorluk ve o imparatorluğun modernleşmeye çalışan insanları... "Evladım, biz yeniçeriler, keyfimiz öyle istedi, keyiflenelim diye siyasetle uğraşmadık. Nasıl ki bir ferdin fıtratı varsa, müesseslerin de fırsatı vardır. Kısa vadede hevesler güçlü olabilir. Ama uzun vadede, hep bu fıtrat galebe çalar. Göreceksin, bu yeni ordunun da fıtratı bizimkinden farklı olmayacaktır.