Korku Sinemasının Çocukları

Stok Kodu:
9786256949454
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
108
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2023-09
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
150,00TL
127,50TL
9786256949454
1305998
Korku Sinemasının Çocukları
Korku Sinemasının Çocukları
127.50

Psikolojiye göre, korku; mutluluk, üzüntü, şaşırma, öfke, ilgi ya da merak, iğrenme-tiksinme ve utanma ile birlikte sayılan insanın sekiz temel duygusundan biridir. Toplumsal yaşamın varolabilmesi için vazgeçilmez öneme sahip olan temel duygular, insanların düşüncelerini, fikirlerini ve duygularını ifade etmelerine ve aktarmalarına yardımcı olur. 
Korku, özünde “uyarı”dır, “uyaran”dır. Korku, tehlikeli veya potansiyel olarak zarar verici durumlarla karşılaşıldığında ortaya çıkar. Yaşamsal bir dürtü olarak açığa çıkan korku duygusu, bireyin kendini tehdit ve tehlike altında hissetmesine ve bununla başedebilmek için direnç geliştirmesini kolaylaştırır. Korku, yaşam deneyimleriyle öğrenilen bir duygudur. Bireyin yaşamı boyuncu tüm korku unsurlarını, zarar görmeden deneyimlemesi mümkün değildir. Korku sineması, izleyicileri rahatsız edici veya korkutucu görüntüler, anlar ve hikayelerle etkileyerek; korku ve gerilim duygularını deneyimleme fırsatı sunan bir film türüdür.
Çocukların korku filmlerinde kullanılmasının nedeni ne olabilir? Çocuk karakterlerin tehlikede olduğu durumlar izleyicileri daha savunmasız hissettirerek korku duygusunun daha çabuk oluşmasını sağlamaya yardımcı mıdır? Yoksa, çocuk oyuncular aracılığıyla, izleyicilerin karakterlerle daha kolay empati kurmaları mı mümkün olur?
Bu türden sorular üretmek ve cevaplarını merak etmek, bilimsel araştırmaların temelini oluşturur. Dr. Nil ARKAN’ın özenle araştırdığı bu titiz çalışması sonunda hazırladığı elinizdeki kitap tüm bu sorularımıza cevap niteliğindedir. Bu kitapta bilimsel yaklaşımla, korku sinemasını daha yakından tanıma fırsatı bulacak, çocuk oyuncuların korku sinemasında var olma biçimlerini ve nedenlerini öğreneceksiniz. İyi okumalar ve iyi seyirler……                                 Prof. Dr. Neşe KARS TAYANÇ

TEMEL DEĞERLERE SAHİP OLMAK, BAĞLI KALMAK, 
İNANMAK  VE SÜRDÜREBİLMEK AŞK’INA!..

Psikolojiye göre, korku; mutluluk, üzüntü, şaşırma, öfke, ilgi ya da merak, iğrenme-tiksinme ve utanma ile birlikte sayılan insanın sekiz temel duygusundan biridir. Toplumsal yaşamın varolabilmesi için vazgeçilmez öneme sahip olan temel duygular, insanların düşüncelerini, fikirlerini ve duygularını ifade etmelerine ve aktarmalarına yardımcı olur. 
Korku, özünde “uyarı”dır, “uyaran”dır. Korku, tehlikeli veya potansiyel olarak zarar verici durumlarla karşılaşıldığında ortaya çıkar. Yaşamsal bir dürtü olarak açığa çıkan korku duygusu, bireyin kendini tehdit ve tehlike altında hissetmesine ve bununla başedebilmek için direnç geliştirmesini kolaylaştırır. Korku, yaşam deneyimleriyle öğrenilen bir duygudur. Bireyin yaşamı boyuncu tüm korku unsurlarını, zarar görmeden deneyimlemesi mümkün değildir. Korku sineması, izleyicileri rahatsız edici veya korkutucu görüntüler, anlar ve hikayelerle etkileyerek; korku ve gerilim duygularını deneyimleme fırsatı sunan bir film türüdür.
Çocukların korku filmlerinde kullanılmasının nedeni ne olabilir? Çocuk karakterlerin tehlikede olduğu durumlar izleyicileri daha savunmasız hissettirerek korku duygusunun daha çabuk oluşmasını sağlamaya yardımcı mıdır? Yoksa, çocuk oyuncular aracılığıyla, izleyicilerin karakterlerle daha kolay empati kurmaları mı mümkün olur?
Bu türden sorular üretmek ve cevaplarını merak etmek, bilimsel araştırmaların temelini oluşturur. Dr. Nil ARKAN’ın özenle araştırdığı bu titiz çalışması sonunda hazırladığı elinizdeki kitap tüm bu sorularımıza cevap niteliğindedir. Bu kitapta bilimsel yaklaşımla, korku sinemasını daha yakından tanıma fırsatı bulacak, çocuk oyuncuların korku sinemasında var olma biçimlerini ve nedenlerini öğreneceksiniz. İyi okumalar ve iyi seyirler……                                 Prof. Dr. Neşe KARS TAYANÇ

TEMEL DEĞERLERE SAHİP OLMAK, BAĞLI KALMAK, 
İNANMAK  VE SÜRDÜREBİLMEK AŞK’INA!..

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat