Kovboylara Bozlak Okutan Adam Ha-ka’nın Hikayesi

Stok Kodu:
9789755538686
Boyut:
14x21
Sayfa Sayısı:
208
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-04
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%15 indirimli
270,00TL
229,50TL
Taksitli fiyat: 9 x 28,05TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9789755538686
914295
Kovboylara Bozlak Okutan Adam
Kovboylara Bozlak Okutan Adam Ha-ka’nın Hikayesi
229.50

Halil Kamil (1893-1968), Türk sinemasının kurucu isimlerinden biri olsa da Türk sinema tarihinde hiçbir zaman Sedenler (Kemal Film) ve İpekçiler(İpek Film) kadar bir yer işgal edemedi.

Sektörde tüm filmleri Muhsin Ertuğrul'un yönettiği bir ortamda Faruk Kenç'e, Şadan Kamil'e, SamiAyanoğlu'na, Kani Kıpçak'a ve bir yabancıya (Adolf Körner) yönetmenlik; Necati Tözüm'e, Aram Hugasiyan'a ve Coni (Yiannis) Kurteşoğlu'nagörüntü yönetmenliği yapma fırsatı verdi. Onun girişimci ve yenilikçi ruhu, sektöre adeta can suyu oldu. Ondan feyz ve cesaret alan birçokgirişimci film yapımcılığına başlayarak Türk sinemasına dinamizm kazandırdı.

En temel ihtiyaçların bile karneye bağlandığı 2. Dünya Savaşıyıllarında piyasada ham (boş) film bulmak neredeyse imkânsızken, ihtiyatlı davranmayı bir kenara bırakarak yerli film üretmeye devam etti. Seyircilerin beğeni ve eğilimlerinin ne olduğunu herkesten daha iyi biliyordu. Yeri geldiğinde kovboylara bozlak bile okuttu. Önemli olan sektörün vekendisinin güçlenmesini sağlayacak kalifiye gücün yetişmesiydi. Kırk yıllık sinema hayatında bundan hiç vazgeçmedi.

Halil Kamil (1893-1968), Türk sinemasının kurucu isimlerinden biri olsa da Türk sinema tarihinde hiçbir zaman Sedenler (Kemal Film) ve İpekçiler(İpek Film) kadar bir yer işgal edemedi.

Sektörde tüm filmleri Muhsin Ertuğrul'un yönettiği bir ortamda Faruk Kenç'e, Şadan Kamil'e, SamiAyanoğlu'na, Kani Kıpçak'a ve bir yabancıya (Adolf Körner) yönetmenlik; Necati Tözüm'e, Aram Hugasiyan'a ve Coni (Yiannis) Kurteşoğlu'nagörüntü yönetmenliği yapma fırsatı verdi. Onun girişimci ve yenilikçi ruhu, sektöre adeta can suyu oldu. Ondan feyz ve cesaret alan birçokgirişimci film yapımcılığına başlayarak Türk sinemasına dinamizm kazandırdı.

En temel ihtiyaçların bile karneye bağlandığı 2. Dünya Savaşıyıllarında piyasada ham (boş) film bulmak neredeyse imkânsızken, ihtiyatlı davranmayı bir kenara bırakarak yerli film üretmeye devam etti. Seyircilerin beğeni ve eğilimlerinin ne olduğunu herkesten daha iyi biliyordu. Yeri geldiğinde kovboylara bozlak bile okuttu. Önemli olan sektörün vekendisinin güçlenmesini sağlayacak kalifiye gücün yetişmesiydi. Kırk yıllık sinema hayatında bundan hiç vazgeçmedi.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat