Kur'an-ı Kerim'in tefsirinde önemli bir yere sahip olan Mekke Tefsir Ekolü, kendisinden sonra şekillenen diğer tefsir ekollerinin çoğunu etkilemiş ve onların büründükleri yapıya âdeta damgasını vurmuştur. Bugün mevcut olan rivayet tefsirlerinde bu ekol mensuplarına ait çok sayıda örnek bulmak mümkündür. Özellikle bu ekolün kurucusu olan Abdullah b. Abbas (ö: 68/687)'ın bir taraftan Kur'an tefsiri konusunda Hz. Peygamberin duasına mazhar olması, diğer taraftan bazı bilgin sahâbilerin ders halkasında bulunması, bu ekolün görüşlerini Kur'an tefsirinde bir nirengi noktası haline getirmiştir. İlk tefsir yönelişlerinin temel kaynağı olan Mekke Tefsir Ekolü, rivayet tefsirlerinin olduğu kadar, lügavi ve fıkhi tefsirlerin oluşumuna da kılavuzluk yapmıştır.
Kur'an-ı Kerim'in tefsirinde önemli bir yere sahip olan Mekke Tefsir Ekolü, kendisinden sonra şekillenen diğer tefsir ekollerinin çoğunu etkilemiş ve onların büründükleri yapıya âdeta damgasını vurmuştur. Bugün mevcut olan rivayet tefsirlerinde bu ekol mensuplarına ait çok sayıda örnek bulmak mümkündür. Özellikle bu ekolün kurucusu olan Abdullah b. Abbas (ö: 68/687)'ın bir taraftan Kur'an tefsiri konusunda Hz. Peygamberin duasına mazhar olması, diğer taraftan bazı bilgin sahâbilerin ders halkasında bulunması, bu ekolün görüşlerini Kur'an tefsirinde bir nirengi noktası haline getirmiştir. İlk tefsir yönelişlerinin temel kaynağı olan Mekke Tefsir Ekolü, rivayet tefsirlerinin olduğu kadar, lügavi ve fıkhi tefsirlerin oluşumuna da kılavuzluk yapmıştır.