1940’lı yıllarda şiiri halkın yalın dili ve zevkine teslim eden Garip şiiri ile bu şiiri halkın dilinden/elinden kopararak yeniden sanatçının düş, imge ve dil dünyasına teslim eden İkinci Yeni şiiri arasında kalan, her iki şiir oluşumundan da etkilenmiş bir şairdir Metin Eloğlu... 1940 sonrası Türk şiirinde mizahlı yalın halk söyleyişi ile toplumcu, muhalif tutumu sergilerken, 1960’ların başından itibaren imgelerle yüklü soyut ve sanatlı dil anlayışına, uydurma sözcük türetme ve deformasyonlara meylederek dil konusundaki tutumuyla İkinci Yeni şiirine yaklaşmıştır. Türk şiirinin, sokak ağzını şiirleştiren bu bıçkın, hırçın, ironik şairi, Yrd. Doç Dr. Özlem Fedai’nin kaleminden Garip ve İkinci Yeni Kavşağında Bıçkın Bir Şair: Metin Eloğlu ve Şiiri adlı bir kitapla okur ile buluşuyor...
1940’lı yıllarda şiiri halkın yalın dili ve zevkine teslim eden Garip şiiri ile bu şiiri halkın dilinden/elinden kopararak yeniden sanatçının düş, imge ve dil dünyasına teslim eden İkinci Yeni şiiri arasında kalan, her iki şiir oluşumundan da etkilenmiş bir şairdir Metin Eloğlu... 1940 sonrası Türk şiirinde mizahlı yalın halk söyleyişi ile toplumcu, muhalif tutumu sergilerken, 1960’ların başından itibaren imgelerle yüklü soyut ve sanatlı dil anlayışına, uydurma sözcük türetme ve deformasyonlara meylederek dil konusundaki tutumuyla İkinci Yeni şiirine yaklaşmıştır. Türk şiirinin, sokak ağzını şiirleştiren bu bıçkın, hırçın, ironik şairi, Yrd. Doç Dr. Özlem Fedai’nin kaleminden Garip ve İkinci Yeni Kavşağında Bıçkın Bir Şair: Metin Eloğlu ve Şiiri adlı bir kitapla okur ile buluşuyor...