Derler ki Mimar Sinan'ın yaptığı camilerde ses çınlamaz, yankı yapmaz yahut ses kaybolmaz okunan ayetler, dualar caminin her yerinde net olarak duyulur.
Bu, Mimar Sinan'ın, aynı zamanda, bir akustik (seslendirme) uzmanı olduğunu gösterir. Derler ki Mimar Sinan'ın yaptığı camilerde, caminin içinde, gündüz pencereden giren gün ışığıyla, geeleyin kandillerin verdiği ışık değeri birbirine eşitti. Bu, Mimar Sinan'ın, aynı zamanda bir ışıklandırma uzmanı olduğunu gösterir.
Derler ki, Mimar Sinan'ın cami yahut külliye için seçtiği yerler göz önüne alındığında, Mimar Sinan'ın aynı zamanda bir şehirci olduğu ortaya çıkar.
Derler ki Mimar Sinan'ın yaptığı camilerde ses çınlamaz, yankı yapmaz yahut ses kaybolmaz okunan ayetler, dualar caminin her yerinde net olarak duyulur.
Bu, Mimar Sinan'ın, aynı zamanda, bir akustik (seslendirme) uzmanı olduğunu gösterir. Derler ki Mimar Sinan'ın yaptığı camilerde, caminin içinde, gündüz pencereden giren gün ışığıyla, geeleyin kandillerin verdiği ışık değeri birbirine eşitti. Bu, Mimar Sinan'ın, aynı zamanda bir ışıklandırma uzmanı olduğunu gösterir.
Derler ki, Mimar Sinan'ın cami yahut külliye için seçtiği yerler göz önüne alındığında, Mimar Sinan'ın aynı zamanda bir şehirci olduğu ortaya çıkar.