Ötekinin Ötekisi Etno-Dinsel Bir Kimlik Olarak Alevi Kürtlüğün İnşası

Stok Kodu:
9789750527135
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
280
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%30 indirimli
230,00TL
161,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 19,68TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9789750527135
1171822
Ötekinin Ötekisi
Ötekinin Ötekisi Etno-Dinsel Bir Kimlik Olarak Alevi Kürtlüğün İnşası
161.00

‘Sünni Türklük'ün yanında, ‘Alevi Türklük' ve ‘Sünni Kürtlük' de artıktoplumsal ve siyasal düzeyde tartışmasız kabul edilen etno-dinselkimlikler iken, ‘Alevi Kürtlük' gerek bu çoğunluk kimlikler tarafındangerekse resmî düzeyde çoğu zaman reddedilmekte, birinin kabulüdiğerinin reddi şeklinde bir kodlamaya tabi tutulmaktadır. Sünni Türkve Alevi Türk tarafı ‘Alevinin Kürdü mü olur?', Sünni Kürt tarafı ise‘Kürdün Alevisi mi olur?' söylemi ile bunu hayata geçirmektedir.

(…) Bu durum, Alevi Kürtler içerisinde de yansımasını bulmakta veTürk cephesinin bakış açısına yakın bir şekilde ‘Alevilikte yetmiş ikimillete bir bakılır', ‘Alevinin Kürdü mü olur?', ‘Ben Aleviyim, Kürtdeğilim' şeklindeki söylemlerle kendisini göstermektedir.”Etno-dinsel gerçekliğin ötesinde, bir siyasi varlık olarak AleviKürt kimliğinin inşasını inceleyen bir kitap: Selçuklu, Osmanlı vezamanımıza uzanan süreçte hem etno-dinsel ve etno-politik gelişimintarihine bakıyor, hem bu tarihin nasıl yeniden keşfedildiğini sorguluyor.1980'lerdeki yenidenuyanışa, Sivas ve Gazi Mahallesi katliamlarının veKürt hareketinin etkisine özel bir ağırlık vererek…Sabır Güler Sevli, zihin açıcı bir dörtlü mukayese ekseni de kuruyorkitabında: Alevi Kürtleri Heryerdekiler'le (Müslümanlar), Uzaktakiler'le(Ezidiler), Güneydekiler'le (İran ve Irak'taki “Ehl-i Haklar”),Buradakiler'le (Zaza Alevilerin ayrıksılığı) ilişkileri içinde ele alıyor.“Tabunun tabusu” diyebileceğimiz bir konuda, açık zihinli ve doyurucubir çalışma.

‘Sünni Türklük'ün yanında, ‘Alevi Türklük' ve ‘Sünni Kürtlük' de artıktoplumsal ve siyasal düzeyde tartışmasız kabul edilen etno-dinselkimlikler iken, ‘Alevi Kürtlük' gerek bu çoğunluk kimlikler tarafındangerekse resmî düzeyde çoğu zaman reddedilmekte, birinin kabulüdiğerinin reddi şeklinde bir kodlamaya tabi tutulmaktadır. Sünni Türkve Alevi Türk tarafı ‘Alevinin Kürdü mü olur?', Sünni Kürt tarafı ise‘Kürdün Alevisi mi olur?' söylemi ile bunu hayata geçirmektedir.

(…) Bu durum, Alevi Kürtler içerisinde de yansımasını bulmakta veTürk cephesinin bakış açısına yakın bir şekilde ‘Alevilikte yetmiş ikimillete bir bakılır', ‘Alevinin Kürdü mü olur?', ‘Ben Aleviyim, Kürtdeğilim' şeklindeki söylemlerle kendisini göstermektedir.”Etno-dinsel gerçekliğin ötesinde, bir siyasi varlık olarak AleviKürt kimliğinin inşasını inceleyen bir kitap: Selçuklu, Osmanlı vezamanımıza uzanan süreçte hem etno-dinsel ve etno-politik gelişimintarihine bakıyor, hem bu tarihin nasıl yeniden keşfedildiğini sorguluyor.1980'lerdeki yenidenuyanışa, Sivas ve Gazi Mahallesi katliamlarının veKürt hareketinin etkisine özel bir ağırlık vererek…Sabır Güler Sevli, zihin açıcı bir dörtlü mukayese ekseni de kuruyorkitabında: Alevi Kürtleri Heryerdekiler'le (Müslümanlar), Uzaktakiler'le(Ezidiler), Güneydekiler'le (İran ve Irak'taki “Ehl-i Haklar”),Buradakiler'le (Zaza Alevilerin ayrıksılığı) ilişkileri içinde ele alıyor.“Tabunun tabusu” diyebileceğimiz bir konuda, açık zihinli ve doyurucubir çalışma.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat