Ontolojik Ferdiyet’in iki cilvesi Vâhidiyet ve Ehadiyet iken, bunun izdüşümü olarak içtimâiyatta karşılığı Talebe Sistemi’nin heyet-i umûmisi ve bireyleridir. Bu Ehadiyet bireyleri ile Vâhidiyet sistemini ikâme eden aralarındaki tesanüd bağından başkası değildir. Talebe sistemini de entegre bir bütün olarak kavramsallaştıran mânâ bu olduğu gibi, istidatlarına göre ayrılmak adı altında hizipçilik yaparken rahmet unsuru addetmek buradaki itikâdî-içtimâî tefekküre taban tabana zıttır. Bunun için velâyet sistemi itibarıyla değerlendirildiğinde, ferd-i ferîd makamına ulaşmanın yegâne yolu tesânüdden geçer ve o yolun taşları zaten yalnızca tesânüddür.
Ontolojik Ferdiyet’in iki cilvesi Vâhidiyet ve Ehadiyet iken, bunun izdüşümü olarak içtimâiyatta karşılığı Talebe Sistemi’nin heyet-i umûmisi ve bireyleridir. Bu Ehadiyet bireyleri ile Vâhidiyet sistemini ikâme eden aralarındaki tesanüd bağından başkası değildir. Talebe sistemini de entegre bir bütün olarak kavramsallaştıran mânâ bu olduğu gibi, istidatlarına göre ayrılmak adı altında hizipçilik yaparken rahmet unsuru addetmek buradaki itikâdî-içtimâî tefekküre taban tabana zıttır. Bunun için velâyet sistemi itibarıyla değerlendirildiğinde, ferd-i ferîd makamına ulaşmanın yegâne yolu tesânüdden geçer ve o yolun taşları zaten yalnızca tesânüddür.