Tarihsel süreç içerisinde, sinemada birbirinden farklı anlatı türleri ortaya çıkmıştır. Egemen anlatı biçimi olarak kabul edilen klasik anlatının en bariz örnekleri Hollywood sinemasında ve onun izinden giden ülke sinemalarında görülmektedir. Bunun dışında klasik anlatı yapısını kullanmayan ve kendini bu anlatı yapısının karşısında konumlandıran modernist anlatı bulunmaktadır. Bu sinema dili, kimi zaman çağdaş, kimi zaman da minimalist anlatı olarak isimlendirilir. İki anlatı arasındaki fark, sadece öykü anlatıcılığı ekseninde ortaya çıkmaz. Klasik anlatı ile modernist anlatı, farklı öykü anlatımının yanı sıra ele aldığı konular, biçimsel ve tematik özellikler, ideolojik bakış açıları ve izleyiciyle kurduğu ilişki çerçevesinde farklı sinemasal kutupları temsil eder.
Sinemada Anlatı İncelemeleri isimli bu kitap, her biri sinemada anlatı konusuna eğilen altı bölümden oluşmaktadır. Kitapta; Godard’ın sinema anlayışından Marvel’in sinematik anlatı evrenine, western türünün anlatı dinamiklerinden Metin Erksan filmlerinin anlatısal özelliklerine ve Türk sinemasında kahramanın yolculuğundan Yeşilçam filmlerinin biçimbilimsel analizine dair bölümler yer almaktadır.
TEMEL DEĞERLERE SAHİP OLMAK, BAĞLI KALMAK,
İNANMAK VE SÜRDÜREBİLMEK AŞK’INA!..
Tarihsel süreç içerisinde, sinemada birbirinden farklı anlatı türleri ortaya çıkmıştır. Egemen anlatı biçimi olarak kabul edilen klasik anlatının en bariz örnekleri Hollywood sinemasında ve onun izinden giden ülke sinemalarında görülmektedir. Bunun dışında klasik anlatı yapısını kullanmayan ve kendini bu anlatı yapısının karşısında konumlandıran modernist anlatı bulunmaktadır. Bu sinema dili, kimi zaman çağdaş, kimi zaman da minimalist anlatı olarak isimlendirilir. İki anlatı arasındaki fark, sadece öykü anlatıcılığı ekseninde ortaya çıkmaz. Klasik anlatı ile modernist anlatı, farklı öykü anlatımının yanı sıra ele aldığı konular, biçimsel ve tematik özellikler, ideolojik bakış açıları ve izleyiciyle kurduğu ilişki çerçevesinde farklı sinemasal kutupları temsil eder.
Sinemada Anlatı İncelemeleri isimli bu kitap, her biri sinemada anlatı konusuna eğilen altı bölümden oluşmaktadır. Kitapta; Godard’ın sinema anlayışından Marvel’in sinematik anlatı evrenine, western türünün anlatı dinamiklerinden Metin Erksan filmlerinin anlatısal özelliklerine ve Türk sinemasında kahramanın yolculuğundan Yeşilçam filmlerinin biçimbilimsel analizine dair bölümler yer almaktadır.
TEMEL DEĞERLERE SAHİP OLMAK, BAĞLI KALMAK,
İNANMAK VE SÜRDÜREBİLMEK AŞK’INA!..