Siyer mi Kur’an’a Kur’an mı Siyere Tabidir?

Stok Kodu:
9786058046368
Boyut:
13.5x21
Sayfa Sayısı:
80
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
%20 indirimli
80,00TL
64,00TL
Taksitli fiyat: 9 x 7,82TL
Temin süresi 2-5 gündür.
9786058046368
1220673
Siyer mi Kur’an’a Kur’an mı Siyere Tabidir?
Siyer mi Kur’an’a Kur’an mı Siyere Tabidir?
64.00

Rasulullah’ın hayatına, ferdi, ailevi ve içtimai yaşantı ve eylemlerine, dâva ve dâvetine Kur’an kaynaklık etmekteydi. Bu itibarla Rasulullah’ın sîreti (çoğulu siyer) denilince ilk aklımıza gelen Kur’an olmalıdır. Ki Âişe annemizin “Onun ahlakı Kur’an’dı” ifadesi tam olarak bu gerçeğe işaret etmektedir.
Her konuda olduğu gibi, siyeri öğrenip anlamada da temel kaynağımız Kur’an olmalıdır. Siyer okumalarımızda Kur’an’ı mutlaka merkeze almalı, hakem ve furkan olarak Kur’an’ı zihnimizde aktif tutmalı, siyer kaynaklarından okuduğumuz tüm bilgileri Kur’an’a arz etmeli, Kur’an süzgecinden geçirmeliyiz.
Ne Kur’an’sız bir Rasulullah algı ve anlayışı, ne de Rasulullah’sız bir Kur’an algı ve anlayışı sağlıklı olabilir. Rasulullah’ın tâbi olduğu kaynak Kur’an olduğuna göre, Kur’an’sız, Kur’an’dan bağımsız, tarihsel süreçte oluşturulan rivayet malzemesi içinde yer yer çok açık olarak karşımıza çıktığı üzere (hâşâ) Kur’an’a rağmen konuşan, Kur’an’a rağmen pratikler işleyen bir Rasulullah portresi nasıl ki kabul edilemez ise, Kur’an’ın ilk muhatabı ve Rabbimiz tarafından hikmetle mücehhez kılınmış olarak Kur’an’ı en iyi anlayıp en iyi yaşayan Allah’ın Rasulü olarak onun en güzel örnekliği, yani sünnet bağlamını devre dışı bırakan bir Kur’an algı ve anlayışı da kabul edilemezdir.
Kur’an, sünnetin kaynağı, sünnet de Kur’an’ın en güzel pratiği olarak onun en temel bağlamıdır. Dolayısıyla Rasulullah’ın sîretini Kur’an temelinde öğrenip anlamaya çalışacağımız gibi, Kur’an’ı da sünnet bağlamıyla birlikte öğrenip anlamaya çalışacağız.

Rasulullah’ın hayatına, ferdi, ailevi ve içtimai yaşantı ve eylemlerine, dâva ve dâvetine Kur’an kaynaklık etmekteydi. Bu itibarla Rasulullah’ın sîreti (çoğulu siyer) denilince ilk aklımıza gelen Kur’an olmalıdır. Ki Âişe annemizin “Onun ahlakı Kur’an’dı” ifadesi tam olarak bu gerçeğe işaret etmektedir.
Her konuda olduğu gibi, siyeri öğrenip anlamada da temel kaynağımız Kur’an olmalıdır. Siyer okumalarımızda Kur’an’ı mutlaka merkeze almalı, hakem ve furkan olarak Kur’an’ı zihnimizde aktif tutmalı, siyer kaynaklarından okuduğumuz tüm bilgileri Kur’an’a arz etmeli, Kur’an süzgecinden geçirmeliyiz.
Ne Kur’an’sız bir Rasulullah algı ve anlayışı, ne de Rasulullah’sız bir Kur’an algı ve anlayışı sağlıklı olabilir. Rasulullah’ın tâbi olduğu kaynak Kur’an olduğuna göre, Kur’an’sız, Kur’an’dan bağımsız, tarihsel süreçte oluşturulan rivayet malzemesi içinde yer yer çok açık olarak karşımıza çıktığı üzere (hâşâ) Kur’an’a rağmen konuşan, Kur’an’a rağmen pratikler işleyen bir Rasulullah portresi nasıl ki kabul edilemez ise, Kur’an’ın ilk muhatabı ve Rabbimiz tarafından hikmetle mücehhez kılınmış olarak Kur’an’ı en iyi anlayıp en iyi yaşayan Allah’ın Rasulü olarak onun en güzel örnekliği, yani sünnet bağlamını devre dışı bırakan bir Kur’an algı ve anlayışı da kabul edilemezdir.
Kur’an, sünnetin kaynağı, sünnet de Kur’an’ın en güzel pratiği olarak onun en temel bağlamıdır. Dolayısıyla Rasulullah’ın sîretini Kur’an temelinde öğrenip anlamaya çalışacağımız gibi, Kur’an’ı da sünnet bağlamıyla birlikte öğrenip anlamaya çalışacağız.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat