17.-18. yy'de Üsküdar'da yaşamış bu mübarek gönüllü mutasavvuf, gerek halktan gerekse devlet ricalinden pek çok kişiyi sohbet ve eserleriyle eğitip irşad etmiştir. Şiirlerinde Yunus Emre'den beri devam edip gelen ve Niyâz-i Mısri de zirveye ulaşan "ledünnî dil"in tercümanlarından biridir. "Aşk" ve "irfan"ı esas alan, cem' ve ahadiyet idrâkine malik "vahdet-i vücud" ariflerindendir. Bu araştırma Nasuhi'nin bazı yeni bilgilerle tafsilatlı olarak yeniden kaleme alınan hayatı ve tenkitli Divançe metninin yanısıra "Ol nedir kim eylese ikrar anı müşrik olur" mısraıyla başlayan şiirinin Abdullah Salahi-i Uşşaki şerhini de içeriyor.
17.-18. yy'de Üsküdar'da yaşamış bu mübarek gönüllü mutasavvuf, gerek halktan gerekse devlet ricalinden pek çok kişiyi sohbet ve eserleriyle eğitip irşad etmiştir. Şiirlerinde Yunus Emre'den beri devam edip gelen ve Niyâz-i Mısri de zirveye ulaşan "ledünnî dil"in tercümanlarından biridir. "Aşk" ve "irfan"ı esas alan, cem' ve ahadiyet idrâkine malik "vahdet-i vücud" ariflerindendir. Bu araştırma Nasuhi'nin bazı yeni bilgilerle tafsilatlı olarak yeniden kaleme alınan hayatı ve tenkitli Divançe metninin yanısıra "Ol nedir kim eylese ikrar anı müşrik olur" mısraıyla başlayan şiirinin Abdullah Salahi-i Uşşaki şerhini de içeriyor.