Yaşlılık

Stok Kodu:
9789750718502
Boyut:
13x20
Sayfa Sayısı:
243
Baskı:
2
Basım Tarihi:
2014-03
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Orijinal Adı:
Senilita
%35 indirimli
155,00TL
100,75TL
9789750718502
1152625
Yaşlılık
Yaşlılık
100.75

Yaşlılık, otuz beş yaşındaki Emilio'nun güzel Angiolina'ya duyduğu takıntı derecesine varan tutkusu üzerine temelleniyor gibi görünse de, yazarın aslında Emilio karakteri aracılığıyla döneminin "güçlü" erkek profilini aşama aşama çöküşe uğrattığına tanıklık ederiz.

20. yüzyıl edebiyatının önemli yazarları arasında yer alan Italo Svevo, İşte Hayat ve Zeno'nun Bilinci gibi başlıca yapıtlarında olduğu gibi, Yaşlılık'ta da; içinde yaşadığı yüzyıl eşiğini, karmaşık iç dünyası ve deneyimlediği buhranlarıyla birlikte döneminin insanını kendine özgü titiz gözlem yeteneği ve incelikli psikolojik betimlemeleriyle yansıtmıştır.

Kurgu, Svevo'nun imzasını taşıyan her yapıtta olduğu gibi, anlık olayların ötesinde, iki noktada düğümlenir; birincisi, Emilio, öteki iki romanın baş kişileri olan Alfonso ve Zeno'yla aynı hamurdandır, yaşam kavgasında yaya kalmış, kendi tutkusu karşısında bile çaresiz bir kişi, yeteneksiz, "beceriksiz biri"dir; ötekisi yaşamdır, olanca garipliği, tüm "özgünlüğü" ile, yaşamın ta kendisi, Svevo'nun ömür boyu eksilmeyen gençlik tutkusu, Schopenhauer'in deyişiyle "can sıkıntısı ile acı arasında gidip gelen bir sarkaç."

Yaşlılık, otuz beş yaşındaki Emilio'nun güzel Angiolina'ya duyduğu takıntı derecesine varan tutkusu üzerine temelleniyor gibi görünse de, yazarın aslında Emilio karakteri aracılığıyla döneminin "güçlü" erkek profilini aşama aşama çöküşe uğrattığına tanıklık ederiz.

20. yüzyıl edebiyatının önemli yazarları arasında yer alan Italo Svevo, İşte Hayat ve Zeno'nun Bilinci gibi başlıca yapıtlarında olduğu gibi, Yaşlılık'ta da; içinde yaşadığı yüzyıl eşiğini, karmaşık iç dünyası ve deneyimlediği buhranlarıyla birlikte döneminin insanını kendine özgü titiz gözlem yeteneği ve incelikli psikolojik betimlemeleriyle yansıtmıştır.

Kurgu, Svevo'nun imzasını taşıyan her yapıtta olduğu gibi, anlık olayların ötesinde, iki noktada düğümlenir; birincisi, Emilio, öteki iki romanın baş kişileri olan Alfonso ve Zeno'yla aynı hamurdandır, yaşam kavgasında yaya kalmış, kendi tutkusu karşısında bile çaresiz bir kişi, yeteneksiz, "beceriksiz biri"dir; ötekisi yaşamdır, olanca garipliği, tüm "özgünlüğü" ile, yaşamın ta kendisi, Svevo'nun ömür boyu eksilmeyen gençlik tutkusu, Schopenhauer'in deyişiyle "can sıkıntısı ile acı arasında gidip gelen bir sarkaç."

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat