Tomar-ı Turuk-ı Aliyye başta olmak üzere daha çok dini ve tasavvufi eserleri ile bilinen Sadık Vicdani'nin klasik şiir etkisinde kaleme aldığı eserleri de vardır. Bu şiirlerinde aruz ölçüsünü başarılı bir şekilde kullanmış; özellikle Nağamat-ı Vicdaniye'de methiye, mersiye, sakiname, hicviye gibi türlerde gazel, kaside, mesnevi, murabba, şarkı, terci-i bend, tahmis, terbi ve tardiye gibi eski şiir nazım şekilleriyle güzel örnekler vermiştir.
Bu çalışma ile klasik şiir geleneğinin etkisinin ne denli güçlü bir şekilde 20. yüzyılda da devam ettiğini gösteren en güzel örneklerden olan Nağamat-ı Vicdaniye, Latin harflerine aktarılarak günümüz okur ve araştırmacılarının beğenisine sunulmuş ve dönemin önemli isimlerinden Sadık Vicdanî'nin hayatı ve şair kimliği detaylı bir şekilde incelenmiştir.
Zair bu cihanbi-bekadır
Her halet-i kabil-i fenadır
İkbaline meyl e
Uyma heves ü heva-yı nefse
Zira o mugayirrızadır
Ben ölmüş isem a nur-ı dide
Pendim sana i'tibar-nümadır
derse kalbin
Eyyâmıhayat pek hebadır
Tomar-ı Turuk-ı Aliyye başta olmak üzere daha çok dini ve tasavvufi eserleri ile bilinen Sadık Vicdani'nin klasik şiir etkisinde kaleme aldığı eserleri de vardır. Bu şiirlerinde aruz ölçüsünü başarılı bir şekilde kullanmış; özellikle Nağamat-ı Vicdaniye'de methiye, mersiye, sakiname, hicviye gibi türlerde gazel, kaside, mesnevi, murabba, şarkı, terci-i bend, tahmis, terbi ve tardiye gibi eski şiir nazım şekilleriyle güzel örnekler vermiştir.
Bu çalışma ile klasik şiir geleneğinin etkisinin ne denli güçlü bir şekilde 20. yüzyılda da devam ettiğini gösteren en güzel örneklerden olan Nağamat-ı Vicdaniye, Latin harflerine aktarılarak günümüz okur ve araştırmacılarının beğenisine sunulmuş ve dönemin önemli isimlerinden Sadık Vicdanî'nin hayatı ve şair kimliği detaylı bir şekilde incelenmiştir.
Zair bu cihanbi-bekadır
Her halet-i kabil-i fenadır
İkbaline meyl e
Uyma heves ü heva-yı nefse
Zira o mugayirrızadır
Ben ölmüş isem a nur-ı dide
Pendim sana i'tibar-nümadır
derse kalbin
Eyyâmıhayat pek hebadır